. A NEMFI-vel ünnepeltek a
Makó közeli települések polgármesterei.
Fél háromra, a meghirdetett szalagvágásra már végeztek is az
M43-as avatásával. A kivitelező konzorciumok képviselői a szakaszokat
átadták Orosz Ferencnek, a NIF Zrt. vezérigazgatójának, aki kezelésre
továbbadta az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nek.
Az izgalmaktól mentes avatón szegedi politikusok is képviseltették magukat: eljött többek között Kalmár Ferenc, Bohács Zsolt vagy éppen a térségi kötődésű Bodó Imre is. A helyi erőket Semjén Zsolt is meglátogatta.
A Rókusi I-es iskola növendékei énekeltek, majd a Himnuszt követően átvágták a szalagot.
Kérdésünkre,
miszerint az illetékes minisztérium tervezi-e, hogy az 5-ös úttól a
47-esig díjmentessé teszik az M43-ast, nem kaptunk választ.
Megtudtuk:
az újságírók, résztvevők konvoja után, a színpad és zászlók elbontását
követően megindulhat a forgalom - Szeged tényleg fellélegezhet. Az
útkezelő tájékoztatása szerint ez legkésőbb délután 5 óráig megtörténik.
Völner Pál,
a NEMFI államtitkára sajnálta, hogy nem tudnak minden hónapban ilyen
volumenű beruházást avatni. Reméli, hogy a környékbeli települések
gazdasági fejlődésére szolgál a Makóig tartó M43-as.
Új rendőrségi alosztály működik az M43-as autópályán
Az
M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakaszának
ünnepélyes átadásával egy időben szerda délután megkezdte működését a
makói autópálya-alosztály - tájékoztatott a rendőrség.
Az
alosztály feladata az M43-as autópálya közlekedésbiztonsági
koordinációja, a jogsértő cselekmények kiszűrése a biztonságos
közlekedés érdekében - mondta
Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője. Hozzátette: az egység munkatársai helyszínelnek a baleseteknél is.
A
megyei főkapitányság közlekedésrendészeti osztályához tartozó egység
állománya részt vett a szükséges képzésekben, felkészült a feladatokra,
és rendelkezik a megfelelő eszközökkel, felszerelésekkel - tudatta az
őrnagy.
Korábban írtuk
Szerda délután adják át az
M43-as autópálya 31,6 kilométeres Szeged és Makó közötti szakaszát; a
Románia felé tartó tranzitforgalom nagy része így a jövőben elkerüli a
két alföldi város központját.
A sztráda, a Móra Ferenc nevét
viselő új Tisza-híd, valamint a Makót elkerülő 7 kilométeres főút –
amely a régi 43-as útra vezeti át a forgalmat – kivitelezése 2008.
július 18-án kezdődött el. Az építési munkák költsége 61,1 milliárd
forint volt, a teljes projekt pedig 85 milliárd forintba került, melynek
kétharmadát az Európai Unió támogatása fedezi.
Az M43 autópálya a
gazdasági tárca 2007-es rendelete alapján díjköteles útszakasz, kivétel
az M5-ös autópálya és a régi 5-ös főút közötti rész, melyet a D1
kategória járművei – 3,5 tonna alatti gépjárművek – díjmentesen vehetnek
igénybe, azonban a D2, D3, D4 kategóriák számára ez a szakasz is
díjköteles.
Kapcsolódó hírek:
Drágállják az M43-as elkerülő szakaszát
Az első nap dübörgő monstrumok nélkül
15 perc alatt Szegedről Makóra
M43: Makótól keletre a folytatásra várnak