A: Az első nap dübörgő monstrumok nélkül

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Szeged - Csütörtök volt az első teljes kamionmentes nap Szegeden és Makón az M43-as szerdai átadása után. A két város, valamint Deszk, Klárafalva és Ferencszállás is megszabadult a tranzitforgalomtól – szinte kiürültek az utak.

 

Szinte kiürült Szeged tegnapra: eltűntek a kamionok a Kossuth Lajos sugárútról, a nagykörútról, a Bertalan hídról, a Temesvári körútról, nem voltak dugók. A Kossuth Lajos sugárúton reggel mindössze egy magyar kamiont láttunk, amelyik húst szállított: valószínűleg nem tévedt el, hanem egy szupermarketbe igyekezett.

Szegeden április 20-áig, az M43-as átadásáig – a 2009-es forgalomszámlálás adatai szerint – napi 2200 kamion ment át, a forgalom 90 százalékát a tranzit tette ki. Ezek a járművek az új autópálya megnyitását követően elkerülik a várost. A maradék 10 százalék a célforgalom: a kifejezetten Szegedre, vagy a város érintésével elérhető, környező településekre tartó teherautókról van szó. Áthajtásukat a szegedi önkormányzat április 15-i ülésén rendeletben szabályozta (lásd keretes írásunkat).

Ilyen volt: Szerdán még egymást érték a kamionok. Fotó: Karnok Csaba
Ilyen volt: Szerdán még egymást érték a kamionok.
Fotó: Karnok Csaba

Mi lesz a tranzitforgalom miatt tönkrement utakkal? Egy évvel ezelőtt azt írtuk: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a sztráda első ütemét megépítő konzorcium 2010 márciusában 447 millió forint kötbér megfizetésében állapodott meg, amiért nem készült el időben, 2009 novemberére az autópálya-szakasz. Botka László, Szeged polgármestere többször is azt nyilatkozta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez beérkező kötbér összegét Szegednek kell majd megkapnia, mivel – az M43-as csúszása miatt – a tranzitforgalom sokkal hosszabb ideig használta a város útjait.

Arra a kérdésre, fel lehet-e használni a kötbért az utak felújítására, Solymos László alpolgármester azt válaszolta: a NIF erre korábban ígértet tett. A tavalyi kormányváltás után azonban megszakadt velük a kapcsolat, és azóta nincsenek információk. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre tegnap nem kaptunk választ a beruházó állami vállalattól.

És ilyen lett: tegnapra kiürült Szeged egyik fő közlekedési útvonala, a Kossuth Lajos sugárút. Fotó: Karnok Csaba
És ilyen lett: tegnapra kiürült Szeged egyik fő közlekedési útvonala, a Kossuth Lajos sugárút.
Fotó: Karnok Csaba

A Magyar Közút Zrt. 2011- es terveiből még nem az derül ki, hogy jelentősebb felújítások lesznek Szegeden. Székely Tamás megyei igazgató legutóbb a következőkről számolt be lapunknak: megjavítják a Bertalan híd dilatációs elemeit ott, ahol ideiglenesen lefedték, és helyreállítják a 43-as főút Szilléri sugárúti csomópontját, valamint a Bertalan hídról levezető szakaszt az első lámpáig. Az összes többi tervezett útjavítás Csongrád megye más útvonalait érinti.

Kamionstop

A szegedi közgyűlés döntése értelmében május 15-étől két korlátozott forgalmú övezetet alakítanak ki a belvárosban. A szegedi oldalon a nagykörúton belülre, az újszegedi oldalon pedig a Temesvári körút és a Tisza közötti területre nem hajthatnak be a 7,5 tonna fölötti teherautók. A Tisza Lajos körút és a Tisza közötti területen 3,5 tonna fölötti össztömeg-korlátozást vezetnek be. A korlátozás nem vonatkozik a célforgalomra: ennek többek között az az oka, hogy néhány település, Újszentiván, Kübekháza, valamint a 43-as út melletti, Makó előtti települések csak Szegeden keresztül közelíthetők meg.


Szemben a forgalommal?

Tegnap reggel az egyik szegedi rádióban egy SMS-re hivatkozva bemondták, hogy Szegednél a forgalommal szemben hajtott fel egy autós az M43-asra. Szenti Szabolcs, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője azt mondta, hogy a rendőrség nem kapott ilyen bejelentést, ezért nem is intézkedtek.

Címkék: útépítés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu