S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Több olvasónk jelezte: felháborítónak tartja, hogy az M43-as
autópálya körülbelül 5 kilométeres szakaszáért – amely az 5-ös és a
47-es főutat köti össze – fizetnie kell. Csörög rovatunkban az utóbbi
napokban minden második telefon az útszakaszhoz kapcsolódott. Van, aki
teljesen ingyenessé tenné, van, aki csak a szegedieknek. Olyan is akad,
aki fizetne, de kedvezményesen.
Neve elhallgatását kérő
szakértőnk elmondta: ha nem az autósoknak, akkor a társadalom egészének
kellene megfizetnie az autópálya költségeit valamilyen adó formájában.
Megoldásnak nem az ingyenességet, hanem a kilométer-alapú úthasználatot
tartja. Azaz hogy mindenki arányosan fizessen, a megtett kilométerek
után.
Matricadíjak Ha egy átlagos autós az úgynevezett D1 kategóriában az autópályán halad, annak a legolcsóbb lehetőség, ha négynapos matricát vesz, amiért 1650 forintot kell fizetnie. Egy évre pedig 40 ezer forint az autópálya díja. |
–
A kocsi rendszámát a felhajtónál lefotózná egy kamera, majd a
lehajtónál is. Ez alapján küldenék az autóhoz tartozó címre a csekket.
Ilyen egyszerű, nyugaton tökéletesen működik – magyarázza. Szerinte
tehát nem beszélhetünk olyanról, hogy ingyenes autópálya. Egy köbméter
aszfalt körülbelül 70 ezer forint, ezt valakinek meg kell fizetnie, ha
nem az autós, akkor mindenki pénzéből.
Héjja Antal
szentesi őstermelő a dorozsmai piacra jár, heti rendszerességgel
szállítja az árut. Szerinte több százan vannak rajta kívül is, akik
mostantól kénytelenek lesznek ismét keresztülhajtani Szegeden, végig a
Rókusi körúton, szennyezve a város levegőjét. Sok száz őstermelő,
kereskedő és egyéb közlekedő nevében kérte az illetékeseket, hogy
tegyenek valamit. A kérdéseket eljuttattuk a Nemzeti Fejlesztési
Ügynökséghez, de lapzártánkig nem kaptunk választ arra: lehetséges-e az
ingyenesség, és milyen szabály alapján fizetős egy elkerülő út.
Szakértőnk szerint erre nincs jogszabály: a Nemzeti Fejlesztési
Minisztérium döntése határozza meg, hogy mikor ingyenes egy elkerülő út.
Egy, a szaktárcához közel álló szervezet munkatársa szerint nincs
lehetőség az ingyenességre. Elmondta: a 36/2007. (III. 26.) GKM-rendelet
írja elő, hogy fizetni kell a díjköteles útszakaszokért. Szerinte
nemhogy nőne az ingyenes utak száma, hanem egyre kevesebb lesz
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az első nap dübörgő monstrumok nélkül
Szeged - Átadták az M43-as autópálya új, Makóig tartó szakaszát
15 perc alatt Szegedről Makóra
M43: Makótól keletre a folytatásra várnak