A: Drágállják az M43-as elkerülő szakaszát

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 


Szeged - Az M43-as autópálya elkerülő szakaszáért, az 5-ös és 47-es főút közötti részéért fizetnie kell minden áthaladónak. Több szegedi autós felháborodott, tüntetést is tartottak. A közlekedési szakértő szerint kilométer-arányos úthasználat lenne a megoldás.
Ne tőzsdézz! Amíg ezt nem hallottad

Több olvasónk jelezte: felháborítónak tartja, hogy az M43-as autópálya körülbelül 5 kilométeres szakaszáért – amely az 5-ös és a 47-es főutat köti össze – fizetnie kell. Csörög rovatunkban az utóbbi napokban minden második telefon az útszakaszhoz kapcsolódott. Van, aki teljesen ingyenessé tenné, van, aki csak a szegedieknek. Olyan is akad, aki fizetne, de kedvezményesen.

Neve elhallgatását kérő szakértőnk elmondta: ha nem az autósoknak, akkor a társadalom egészének kellene megfizetnie az autópálya költségeit valamilyen adó formájában. Megoldásnak nem az ingyenességet, hanem a kilométer-alapú úthasználatot tartja. Azaz hogy mindenki arányosan fizessen, a megtett kilométerek után.

 

Matricadíjak

Ha egy átlagos autós az úgynevezett D1 kategóriában az autópályán halad, annak a legolcsóbb lehetőség, ha négynapos matricát vesz, amiért 1650 forintot kell fizetnie. Egy évre pedig 40 ezer forint az autópálya díja.

– A kocsi rendszámát a felhajtónál lefotózná egy kamera, majd a lehajtónál is. Ez alapján küldenék az autóhoz tartozó címre a csekket. Ilyen egyszerű, nyugaton tökéletesen működik – magyarázza. Szerinte tehát nem beszélhetünk olyanról, hogy ingyenes autópálya. Egy köbméter aszfalt körülbelül 70 ezer forint, ezt valakinek meg kell fizetnie, ha nem az autós, akkor mindenki pénzéből.

Héjja Antal szentesi őstermelő a dorozsmai piacra jár, heti rendszerességgel szállítja az árut. Szerinte több százan vannak rajta kívül is, akik mostantól kénytelenek lesznek ismét keresztülhajtani Szegeden, végig a Rókusi körúton, szennyezve a város levegőjét. Sok száz őstermelő, kereskedő és egyéb közlekedő nevében kérte az illetékeseket, hogy tegyenek valamit. A kérdéseket eljuttattuk a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez, de lapzártánkig nem kaptunk választ arra: lehetséges-e az ingyenesség, és milyen szabály alapján fizetős egy elkerülő út. Szakértőnk szerint erre nincs jogszabály: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése határozza meg, hogy mikor ingyenes egy elkerülő út. Egy, a szaktárcához közel álló szervezet munkatársa szerint nincs lehetőség az ingyenességre. Elmondta: a 36/2007. (III. 26.) GKM-rendelet írja elő, hogy fizetni kell a díjköteles útszakaszokért. Szerinte nemhogy nőne az ingyenes utak száma, hanem egyre kevesebb lesz

Címkék: útépítés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu