A: Készül az M43-as: 1280 tonnával terhelték a Móra hidat

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 


Szeged – Terhelési próbát tartottak az M43-as autópálya Móra Ferenc hídján. Harminckét kamion különböző alakzatokban állt a hídon, mialatt a mérnökök a függőleges elhajlást, a pilonok állapotát vizsgálták.
Alakzatonként fél órányi várakozás. Ennyi ideig tart egy terhelési próba, amelyből összesen tizenötöt tartottak szombaton az M43-as autópálya Móra Ferenc hídján. – A próba során azt vizsgáljuk, hogyan reagál a hídszerkezet a terhelésre – mondta Dunai László egyetemi tanár, a műveletek irányítója a vizsgálatok,műveletek irányítója a vizsgálatok kezdetén.

 
– Megmérjük a híd függőleges behajlását, a tartópilonok vízszintes elmozdulását, a néhány kiválasztott kábelben pedig rögzítjük a fellépő erőket és mintegy nyolcvan ponton a szerkezeti elemekben keletkező feszültséget is adminisztráljuk – tette hozzá Dunai.

 


A tervezést végző Pont-terv Zrt. munkatársainak segítségével még a terhelési próba megkezdése előtt kiszámították, milyen hatással lehet a terhelés a hídszerkezetre. – Ezeket az értékeket hasonlítjuk össze a mért adatokkal – mondta a műveletek irányítója. Dunai elmondta azt is, a teherautók tömege a híd szabványos terhelésének 80-90 százaléka. – Ekkora terhelésnél 15–20 centiméteres függőleges elhajlás megengedett.

A terhelési próbán részt vevő Gyöngyösi István, a kivitelező Hídépítő Zrt. projektvezetője elmondta, a Móra Ferenc-híd szerkezete teljesen kész, az építmény "felöltöztetése" van még hátra. Hamarosan elkészül a szegélyek sóvédelme, a híd alatti burkolás, a belső világítás, és kiépítik a hírközlő kábeleket is, így szerdától megkezdődhet a műtárgy műszaki átadása.

1280 tonnával terhelték a Móra hidat

Címkék: útépítés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu