S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
– Április 21-én délelőtt adják át az M43-as sztrádát ünnepélyesen, és délután már elindul a forgalom is – közölte Loppert Dániel,
a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. sajtószóvivője.
Hozzátette: jelenleg még tart a műszaki átadás-átvétel, ennek függvénye,
hogy a tervezett időpontot tartani tudják-e. A NIF-nek az a szándéka,
hogy húsvét előtt átadhassák a forgalomnak a régóta várt autópályát.
Szegeden április 17-én, vasárnap fél 5-kor kezdődik az autópályaváró közös ünnep a Széchenyi téren, koncertekkel – mondta Botka László
polgármester. A rendezvényt azért szervezi az önkormányzat, mert a
szegediek nem mehetnek ki a pályára, az átadási ceremóniára. Botka
szerint az M43-as átadása azt is jelenti, hogy Szeged Európa legjobb
közlekedési infrastruktúrájával rendelkező települése lesz, a városból
pedig eltűnik az átmenő forgalom. A közgyűlés április 15-én rendeletet
alkot a teherforgalom korlátozásáról.
Kedden a sztrádán Csicselly Gábor,
a NIF Zrt. M43-as projektvezetője kalauzolt bennünket. Átmentünk a Móra
Ferenc hídon is, egy darabig Makó felé haladtunk, majd
visszafordultunk. Látszott, hogy szinte minden kész: már csak az
úgynevezett forgalomtechnikai elemeket kell elhelyezni. Festik a tartós
útburkolati jeleket, lerakják a rázóbordákat is. A híd alatt a terepet
rendezik, a talajt egyengetik. Mindenki reménykedik az április 21-i
átadásban, miközben kémlelik az eget, mivel egy hatalmas esőzés nem
használna a rézsűknek.
Rázóburkolat a körforgalomban
Az
autópálya-beruházástól függetlenül, a Magyar Közút Zrt. beruházásában
rázóburkolatot építenek a 47-es főút autópálya-csomópontjában. Sokan
hiszik azt, hogy szélesítik a sávokat, de ez nem így van: a súlyzó
alakú, holland típusú körforgalomba be- és kivezető ívek padkájának
szélét – amelyet a kamionok kitapostak – kiöntik betonnal, és abba
terméskövet raknak le. Ez az úgynevezett rázóburkolat majd „felébreszti"
a kamionsofőröket, hogy óvatosabban vegyék be a kanyart.
A pálya története
Az
M43-as alapkövét 2008. július 18-án rakták le, a pálya átadását
eredetileg 2010 augusztus végére tervezték. A sztráda nettó 61,1
milliárd forintba került, 67 százalékos uniós támogatást élvezett. Az
M43-asból főútvonalként 2010. április 1-jén helyezték forgalomba az 5-ös
és a Sándorfalvi út közötti, október 7-én a 47-es főútig elérő
szakaszt, november 3-án pedig a Makót elkerülő, kétszer egysávos utat. A
Szegedtől Makóig elérő, átadásra váró M43-as 31,6 kilométer hosszú.
Első 3 kilométere azonban – amellyel együtt mostani teljes hossza 34,6
kilométer – még 2005 végére, az M5-össel együtt készült el.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Drágállják az M43-as elkerülő szakaszát
Az első nap dübörgő monstrumok nélkül
Szeged - Átadták az M43-as autópálya új, Makóig tartó szakaszát
15 perc alatt Szegedről Makóra