A: Újra hajóznának a Maroson

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

S

c és

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 226 fő
  • Képek - 1537 db
  • Videók - 167 db
  • Blogbejegyzések - 378 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 48 db

Üdvözlettel,

a vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Újra hajóznának a Maroson

12 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

 


Makó - Két román szenátor azzal az elképzeléssel állt elő, hogy kotrással újra hajózhatóvá kellene tenni a Marost Gyulafehérvártól egészen a Tiszáig. Az ötletet Mágori Józsefné makói parlamenti képviselő tolmácsolta az illetékes államtitkárnak, Illés Zoltánnak, aki szerint jó az elképzelés.

  

A Maros évszázadokon át kedvelt teherhajózási útvonal volt: többek között fát és sót szállítottak rajta. Két román szenátor, Avram Craincun és Popa Stefan – utóbbi korábban teherhajózással is foglalkozott – most azzal az elképzeléssel állt elő, hogy újra hajózhatóvá kellene tenni a folyót. Ötletük lényege: Gyulafehérvártól egészen a Tiszáig, vagyis a 725 kilométeres folyó jó kétharmadán ki kellene kotorni a medret, a parton pedig rakodóállomásokat kellene létesíteni.

A Maros teljes hosszából ma már csak 48 kilométernyi esik Magyarország területére, de hazánknak is érdekében állna a vízi teherszállítás újraindítása a folyón. Éppen ezért javasolja a két szenátor, hogy román–magyar együttműködéssel, uniós források felhasználásával valósítsák meg az elképzelést. Amely egyébként magyarcsanádi és makói közvetítéssel jutott el a magyar illetékesek asztalára. A román szenátor ugyanis egy magyarcsanádi vállalkozót, önkormányzati képviselőt, a munkáspárti színekben politizáló Popa Györgyöt kereste meg, ő pedig a térség fideszes parlamenti képviselőjét, Mágori Józsefnét.

Hogy a logikusnak, de egyszersmind kissé merésznek is tűnő ötletből lesz-e valami, egyelőre nem tudni. Mágoriné azt mondja, Makónak akár haszna is származhatna egy rakodóhely építése révén a marosi hajózás újjáéledéséből. A román képviselők által összeállított angol nyelvű szakmai anyagot mindenesetre eljuttatta Illés Zoltánhoz, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkárához – ő kedvezően fogadta az ötletet.

Címkék: hajózás közlekedés maros

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu