S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
S
c és
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
a vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Maros évszázadokon át kedvelt teherhajózási útvonal volt: többek között fát és sót szállítottak rajta. Két román szenátor, Avram Craincun és Popa Stefan
– utóbbi korábban teherhajózással is foglalkozott – most azzal az
elképzeléssel állt elő, hogy újra hajózhatóvá kellene tenni a folyót.
Ötletük lényege: Gyulafehérvártól egészen a Tiszáig, vagyis a 725
kilométeres folyó jó kétharmadán ki kellene kotorni a medret, a parton
pedig rakodóállomásokat kellene létesíteni.
A Maros teljes
hosszából ma már csak 48 kilométernyi esik Magyarország területére, de
hazánknak is érdekében állna a vízi teherszállítás újraindítása a
folyón. Éppen ezért javasolja a két szenátor, hogy román–magyar
együttműködéssel, uniós források felhasználásával valósítsák meg az
elképzelést. Amely egyébként magyarcsanádi és makói közvetítéssel jutott
el a magyar illetékesek asztalára. A román szenátor ugyanis egy
magyarcsanádi vállalkozót, önkormányzati képviselőt, a munkáspárti
színekben politizáló Popa Györgyöt kereste meg, ő pedig a térség
fideszes parlamenti képviselőjét, Mágori Józsefnét.
Hogy a
logikusnak, de egyszersmind kissé merésznek is tűnő ötletből lesz-e
valami, egyelőre nem tudni. Mágoriné azt mondja, Makónak akár haszna is
származhatna egy rakodóhely építése révén a marosi hajózás
újjáéledéséből. A román képviselők által összeállított angol nyelvű
szakmai anyagot mindenesetre eljuttatta Illés Zoltánhoz, a
Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkárához – ő kedvezően fogadta az
ötletet.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!